søndag 22. februar 2009

Vedtektene.

Ang. vedtektsendringene på Generalforsamlingen: Slik jeg forsto avstemmingen ble vi enige om å prøve ut Steinars forslag sesongen -09, altså ikke et fullstendig frislepp av ristroppsystemet.
 
Steinars forslag lød slik:
Det tillates bruk av inntil 2 ristropper. Dersom de monteres, skal de ha en
lengde på max 300 cm. De festes i bunnen av båten, forut i bjelken under forkant
av cockpiten og akter i labanken foran rorstammen.

        (Anbefalt montasje: Festepunktene ca 15 cm ut fra senterlinjen.
Stroppene monteres i kryss. D.v.s.: Den ene stroppen festes forut på babord side
og akter på styrbord side. For den andre stroppen omvendt.)……

 
Dvs. at Steinars forslagstekst i tillegg til gjeldende tekst ang. ristropp i vedtektene gjelder for sesongen 2009.
 
Dersom jeg har misoppfattet dette ber jeg om en presisering fra styret i klubben.
 
 
 
En liten kommentar til styresammensetningen i referatet, jeg håper Bror Bringsværd har mange gode år foran seg, men å tro at han er evigvarende er vel å håpe på litt for mye.
At han er livsvarig medlem av styret i BB11-klubben er vel mer i tråd med det alle medlemmene ønsker.
Denne teksten i Lovene har blitt litt forandret i årenes løp, tidligere het det: Borge Bringsværd eller en representant for familien Bringsværd skal være medlem av styret.
Jeg håper inderlig det blir mange år til det blir nødvendig med en forandring av dette punktet i Lovene.
 
Legger ved et bilde som et eksempel på tysk grundighet, her skal det jaggu ikke komme mye sol på mahogniskroget til denne Draken.
 
Med BB-hilsen
Leif A. Haugen.
 
 
 
 


Dobbelt så moro – del bilder med andre mens du chatter på Windows Live Messenger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Leif
Jeg forto det også slik du sier.
Nina
Eks leiar